Објављено од стране: Стеван Јурић | 31. октобра 2010.

Стварање света и човека

Ево опет  мало испитивања:

🙂

Документарни филм који смо гледали на претходном часу смо успели кратко да прокоментаришемо, уствари ја сам коментарисао, ави сте чекали да звони. 🙂 Волео бих да овде изнесете своје утиске о филму и размишљања. И не само то, већ и да ли сте после ова два месеца колико радимо теме везане за Књигу постања, нешто ново научили, променили неко досадашње мишљење, разбили неке предрасуде, у размишљању дошли до неких нових питања и проблема, …?

Конкретна питања следе за пар дана. За почетак, зна ли неко каква је ово слика?

Responses

  1. Касно ми је да читам она ситна слова горе тако да ћу се томе посветити сутра. Што се тиче слике то је део слике Стварање Адама која је једна од сцена коју је осликао Микеланђело на Сикстинској капели где је лева рука адамова ( моје лево :D) а десна Божија.

    • Нисам ни мислио да треба да пишете ноћас. 🙂 Шта Ти иначе радиш у ово доба за рачунаром? Ај’ на спавање, брзо!!!
      Иначе, одговор за слику је тачан, делимично. Јесте Микеланђело, јесте Сикстинска капела, али није НА капели, него У капели сликао. 🙂 А што се капела зове Сикстинска?

  2. У, наравно то сам и мислила..капела се зове Сикстинска на латинском Cappella Sistina што на нашки значи папина кућна капела. 🙂

  3. ево нових информација 🙂 Име Сикстинска капела добила је по Папи Сикстом IV. Он је обновио капелу, која се налазила у рушивинама и која је требала да се реконструише и украси.

  4. Знате мене ја све памтим..:D

    • Боље да памтиш шта учимо на часу, него да измишљаш непостојеће догађаје са „Мирног мора“.

  5. хахах не, не, ништа ја не измишљам што могу да сведоче остали чланови посаде. Све је то регестривано и упамћено и то са мирног мора а и са часова наравно. 🙂

  6. хмммм, после оволико часова посвећених стварању света, закључио сам: Богу је било УЖАСНО досадно па је све ово створио… 😀 филм је оставио јак утисак на мене, и натерао ме да се запитам да ли су моје полне ћелије паметније од мене што није немогуће… 😛

    • Јеси ли Ти хтео путем овог коментар о томе да је Богу било ужасно досадно, да поручиш нешто мени? Нешто као да је тема била досадна? 🙂 Ако јеси, нећеш имати никакве санкције, осим што ћу Те стално ударати у стомак када наиђем, отимаћу Ти ужину до краја четвртог разреда, напујкаћу Милицу Вуковић на Тебе, бићеш увек добровољац за тешке физичке радове у школи, … 🙂
      А што се тиче вагања да ли си паметнији Ти или Твоје извесне ћелије, баш ме интересује шта си закључио? 🙂

  7. Значи од сада Новаковић носи библије и столове? 😀

    • Библија се пише великим словом.
      Не, ношење Библија се не рачуна у тешке физичке радове (већина ученика, за разлику од тебе, има више од 35 кг) 🙂
      Осим тога, Библије се сада налазе у кабинету у ормару, нигде их не носимо.

      • Махинално сам написао малим словом Библија, извињавам се.
        И имам 65 кг и пазим на своју линију професоре… 🙂

  8. Што се тиче филма…коначно да за нешто научници нису нашли „логично објашњење“ на неко питање. А ова прича о стварању света, престао сам буквално да је тумачим…:)

    • Једна од ствари које сте требали да научите јесте и то да се текст Библије не може тумачити буквално, јер бисмо тада дошли у ситуацију, на пример, да закључимо да Бог има руке, ноге, да није дух, да је заборавио да направи Еву, па се после сетио, … и којекакве друге глупости.
      Али, иако у тумачењу морамо да тражимо скривени смисао, не смемо да импровизујемо и нагађамо, већ да се држимо и тумачења Светих отаца Цркве. Данас, наравно, и достигнућа науке. И да видимо у коликој мери се наука и библијски поглед на настанак света и човека слажу. Е то је уствари задатак ове теме. Шта о томе мислиш?

      • Јасно ми је сада стварање света. Али јако ми је смешна чињеница да наука јако често признаје Бога када нема одговор на неко питање. 😀

  9. ovo mora da je pozdravni logo za Nokiu 😀

  10. Ја нисам рекао да је предавање било досадно, баш супротно предавање је било на нивоу. Све може, сам ми оставите ужину (не желим да изгледам као Шијаковић :Р) и само не МИЛИЦУ! а ово за полне ћелију, хмм… Мсм да само Бог зна одговор… :Д

  11. Пошто сте на сва питања одговорили ја овде немам шта да пишем 🙂

    Шијаковић тежи од мене :О

    Новаковићу ја сам убеђен да си ти паметнији од полне ћелије 🙂

    • Станко, поново прочитај први пасус, мој први пост, да видиш шта се тражи од Тебе. И осталих.

  12. По мени, ипак ће ово питање остати недоречено. Ни многе генерације после нас га неће моћи решити (једино ако се измисли машина за враћање у прошлост). Да ли је Бог стварно створио човека или је то настало неким другим путем, то се неће открити па за бар још 100 година. Увек ће бити оних који ће веровати да је то Бог урадио, а други ће да терају контру и говоре како је човек настао природно и спонтано (да л’ од мајмуна или од нечег другог).

    • Хм, нисмо онда добро расправили библијску причу о стварању човека.
      Ти постављаш проблем овако: На једној страни Бог као креатор човека, а на другој природни настанак. А може ли се рећи овако: Бог ствара природу, установљава законитости у њој, покреће живот у мртвој природи, и омогућава да еволуцијом настане човек? Баш ме интересује Твоје мишљење о оваквој поставци проблема.

  13. А шта ако је природа настала на неки други начин, а није је Бог створио?

  14. Било је у старини филозофа који су сматрали да је природа савечна Богу, то јест да је није створио Бог (стара колико и Бог, то јест да постоји од вечности, да је вечна).
    Цитат: „Током историје, многи филозофи су промишљали религијске појмове са филозофског становишта. Филозофија религије се традиционално сматрала делом метафизике. Аристотел у својој Метафизици говори о непокренутом покретачу да би означио оно што је узрок свем кретању, а само није покренуто. Овај израз се касније, а посебно у средњевековној филозофији, користио за Бога.“
    http://sr.wikipedia.org/sr/Филозофија_религије

    А ако искључимо Бога из стварања, Он престаје бити Бог: онда бог постаје онај неко други који створио природу.
    Или, ако верујемо да Бог уопште не постоји, онда смо атеисти.


Оставите одговор

Категорије

