Објављено од стране: Стеван Јурић | 5. јануара 2010.

Питања за I-4

Информатичари првог разреда

Прво да Вам пожелим срећне божићне празнике и наступајућу Нову годину, са нашим старим поздравом

ХРИСТОС СЕ РОДИ!

А онда, у склопу припрема за школу која почиње у понедељак, 11. јануара, а коју ви жељно ишчекујете, да вам дам задатак: прочитати Божићну причу на овом блогу, и мало размислити о њој. А онда написати који коментар на причу. На пример, каква су ваша осећања после прочитане приче? Или, пошто је и мени било тешко да одмах говорим о својим осећањима, ево неких питања која могу да вам буду путокази за оно о чему треба да размишљате и о чему треба да пишете у својим коментарима. Наравно, не морате одговарати на свако питање, није ово контролни из физике. 🙂 Ето, прво прочитајте причу, па се онда вратите на овај текст.

Елем:

1. Да ли сте раније читали причу „Мали Христов положајник“?

2. Да ли знате ко је Фјодор Михајлович Достојевски?

3. Каква осећања у вама буди ова прича?

4. Да ли је и данас могућа ситуација која је описана у причи?

5. Да ли су људи у 21. веку више спремни да помогну сиротињи, него пре 100 година када се дешава радње наше приче?

6. Да ли си некада учествовао  у хуманитарним акцијама, и којим?

7. Ако јеси, како си се осећао после  акције?

8. Због чега се за Божић, и у дане око Божића, деци дају поклони?

9. Да ли ми православни хришћани имамо неку обавезу да помажемо онима којима је материјална помоћ потребна?

10. Шта мислите о акцији коју смо имали последње недеље наставе, пре одласка на распуст? Мислим на акцију „Једна ужина за куповину поклона …“, о којој можете прочитати у посебном чланку на овом блогу, а у којој сте и ви учествовали. (Пожељно је да прокоментаришете фотографије које су тамо постављене)

Ето, да вас више не смарам, доста је питања. Понављам, на њих не морате одговарати по принципу контролног задатка. Можете изабрати нека од тих питања, можете писати и о темама које ја нисам поменуо, а које су вам пале на памет читајући Божићну причу. Чекам ваше коментаре.

Responses

  1. Као и увек, морам ја први да пробијам лед 🙂 Пре свега, један поздрав за професора Стеву Јурића, јер је стварно легенда од човека, и подржавам овакву ствар, да све, што се ради на часу веронауке, можемо прочитати на интернету.

    Елем, да се ја вратим на причу и питања.

    -Нисам раније читао ову причу, такође нисам ни чуо за исту (брука).

    -Фјодор Достојевски…Чуо сам, наравно, за њега, али нисам имао контакта са његовим делима јер сматрам да његов стил писања није за мој узраст. Имам његових књига доста, и планирам то једног дана да „прочитам“ :).

    -Прича је, целокупно, потресна и веома тужна, а тако сам се и ја осећао. Жао ми је што и данас има таквих људи, који немају топлоту свога дома.

    -Чини ми се како пролазе векови, људи постају све гори и гори. Некада су бар мало помагали сиротињи, а сада је то мисаона именица.

    -Учествовао сам увек у хуманитарним акцијама типа: концерт музичке школе, намењен да се од улазница скупи добротворни приход, у разним акцијама у основној школи, одећа, хигијена…Наравно, после сваке акције сам се осећао лепо и пријатно, јер сам знао да сам неком вратио осмех на лице.

    -Нас црква не тера да помажемо сиротињи, то је добра воља грађана. Црква нас само саветује, јеп то неће донети зло, само добро. Има људи које то уопште не дотиче, а има и оних који су жељни помоћи. Опет кажем – добра воља.

    -Што се тиче ове акције…Потпуно подржавам. Стварно је бедак када неко није у материјалној ситуацији да себи приушти један оброк! Еееј, један оброк?! Па дај, одрећу се своје ужине и помоћи ћу. Зар не би сви тако требали да мислимо?

    Поздрав са кишног Синаја.

  2. Шта написати после оваквих Шкорићевих одговора?

    -Слажем се са свим претходним одговорима.
    -Можда и нисам учествовао у много хуманитарних акција али увек сам спреман да помогнем другима.
    -Школа би требала чешће да организује такве акције, али зашто само школа? Могла би и општина, и цела држава!

    Поздрав из Обровца!

  3. Evo i ja da odgovorim na postavljena pitanja, takodje pozdrav za profesora… 🙂 Izgleda da i nema puno koji proveravaju svoje sanduce i citaju e mail poruke al to sada nije tema naseg razgovora…

    – Niti sam je citao, niti sam cuo za nju…

    -Fjodor Dostojevski, ruski pisac. Naravno da sam cuo za njega pogotovo sto ga je profesorica Ruzica Jurica iz ruskog jezika pomenula najmanje 1000 puta. Nikada ranije nisam nista procitao od njega.

    – Prica je tuzna i veoma potresna. Naravno da tuzna prica ne moze u meni da probudi osecanja srece. I slazem se sa Skoricem o tome da prica oslikava i danasnju situaciju covecanstva.

    – U danasnje vreme svaki covek misli samo na sebe. Ima dosta onih koji imaju puno, ali jos vise onih koji imaju malo, i zato treba pomoci. Cinjenica je da se ranije kada je bilo manje mogucnosti da se pomogne, ljudi su vise pomagali.

    – Sto se tice humanitarnih akcija moje ucestvovanje i nije na nekom zavidnom nivou. Uvek sam bio rad da pomognem u prikupljanju novca za distroficare, skolskog pribora za decu bez roditelja itd.

    – Pomaganje nije hriscanska obaveza, nego nasa dobra volja. A svaka pomoc je jedno dobro delo.

    – Akcija je bila na nivou. Potpuno podrzavam svaki vid humanitarne akcije. Jedna uzina nam ne znaci nista a poklon toj deci znaci dosta toga, pogledajte samo njihom osmeh na licu kada vide poklon, jer shvate da nisu zaboravljeni i da neko misli i na njih.

    Profesore izvinjvam se zbog latinice, ali jednostavno nisam navikao da koristim cirilicu na racunaru… Pozdrav iz Ulice Veljka Vlahovica.

  4. znam da nisam iz I4 al moram da prokomentarišem.
    priča je predivna i jako tužna. jadan dečak. u današnjem svet svetu sve je više bogatih ali i sve više siromašnih mnogi nemaju ništa a neki imaju sve. zato treba sve više organizovati humanitarne akcije i pomoći drugima. Čini dobro i osećaćeš se bolje!!!

  5. Професоре, ево линка за претраживача Библије. Направите нову страницу, и ставите ово да свима буде видљиво и доступно.

    http://download708.filefront.com/itqatbym109g/15542179/pretrazivac+Biblije.rar

    • Ставио сам као везу на почетној страни, биће уочљивије. После ћемо га преместити негде. Свака част. Јеси ли пробао Ти да га скинеш, инсталираш и видиш да ли функционише?

      • Скинуо сам га, и ради. 🙂


Оставите одговор

Категорије

